Výzkum efektivity koučování, metodiky a funkce koučování

Spolupracujeme s akademickou sférou (Fakulta podnikohospodářská VŠE v Praze) při výzkumu efektivity koučování a klade si jako cíl zkoumat metodiku a přístup koučování z hlediska ekonomické rentability.

Uvádíme zde některé příklady zjištění z výzkumné disertační práce z oblasti koučování (Cipro, 2009). Typickou chybou je nesprávné očekávání zadavatelů koučování, kteří jsou přesvědčeni, že koučování zásadně změní osobnost a chování koučovaného manažera/specialisty.

Příklad 1 - očekávání zadavatele

Příklad 2 - charakteristiky změny

Příklad 3 - hodnocení efektivity

Dále úzce spolupracujeme s Institutem aplikované psychoanalýzy (IAPSA), který zajišťuje sebezkušenostní výcvik a teoretickou průpravu podle poznatků moderní psychoanalýzy a v jeho řadách lektorují a přednášejí špičkoví čeští psychoanalytici. Zásady a metody klinického výzkumu aplikujeme také v procesu zkoumání případových studií psychoanalytického koučování. IPSAK tedy propojuje kvantitativní a kvalitativní výzkum s analýzou kasuistického materiálu tak, aby mohl zpětně vyhodnocovat efektivitu koučování a její přínos pro koučovaného.